top of page

הקשר בין תזונה לדיכאון, חרדות, בעיות נפשיות ורגשיות

לאחרונה התחלתי לגלות את הקשר ההדוק בין צריכת סוכר ופחמימות לבין דכאון, חרדות ובעיות נפשיות.

כשהיתי טבעונית, אי אפשר שלא היה לאכול כמות רבה של פחמימות, כי כמעט בכל מזונות ה"בריאות " הטבעוניים יש פחמימות רבות, ומעט מאוד חלבון. שיבולת שועל, כוסמין, אורז מלא, קטניות, דגנים, פירות וירקות - כל אלה פחמימות עם מעט מאוד חלבון. סיבים תזונתיים גם הם סוג של פחמימות שלא מתעכלות, אבל צריכה מרובה שלהם גורמת לבעיות עיכול וליותר נזק מאשר תועלת. רק סויה מקור לחלבון אבל אי אפשר לאכול רק סויה, נכון? צריך עוד מקורות חלבון. סייטן זה חלבון, אבל הוא עשוי מגלוטן והוא אינו חלבון מלא.

במשך 8 שנות הטבעונות סבלתי מחרדות, עייפות כרונית, אפטיה, ערפול מוחי ועליה במשקל.

אכילת פחמימות גורמת לאגירת נוזלים בגוף, ולפי הרפואה ההוליסטית מים מסמלים רגשות וזכרון שקשור ברגשות. כאשר הגוף אוגר נוזלים ויש עודף נוזלים, יותר ממה שצריך להיות בגוף, הוא גם אוגר בתוכו יותר רגשות, חוויות, זכרונות, כאב וכו'... ולכן קשה יותר לטפל בעצמנו, נראה שלא משנה איזה טיפולים נעשה - שום דבר לא עוזר. כי הגוף עמוס נוזלים שאגרו בתוכם המון אנרגיות של כאב ורגשות אחרים במשך שנים.

לאנשים שיש להם עודף משקל יש עודף נוזלים בגוף, לא שומן. כאשר מפחיתים בפחמימות - הגוף מתחיל להפטר קודם כל מנוזלים עודפים, ולאחר מכן מהשומן העודף (אם יש, כי לא תמיד הבעיה היא שומן).

לכן, צעד הכרחי בטיפול בבעיות נפש הוא קודם כל להפחית באכילת פחמימות. הגוף זקוק בין 20-50 גר' פחמימה ליום, ולפעמים אפילו לא זקוק בכלל, כי שומן הוא גם מקור אנרגיה חלופי לפחמימות. התזונה המעובדת של היום גורמת לנו לאכול בין 100-300 גר' פחמימה ליום, שזה מיותר לגמרי וגורם לנזק חמור בגוף.

סוכר הוא גורם מרכזי למחלות בעולם, לא רק מחלות פיזיות אבל גם נפשיות! וככל שהשנים עוברות, הגוף מתקשה להשתמש בפחמימות כמקור אנרגיה ולכן כאשר אנו מתבגרים אנו עולים במשקל ונהיים יותר עייפים ועוד שלל בעיות של "מבוגרים". הסוכר (כמו כן גם אנטיביוטיקה, עישון, אלכוהול ועוד דברים) גם הורס עם השנים הורס את פלורת המעיים שלנו ופוגע באוכלוסיית החיידקים הטובים בו. המעיים שלנו נחשב למוח השני שלנו, ואם ה"דיירים" שלו לא טובים, הם ישפיעו לרעה על המצב הנפשי והגופני שלנו.

הרבה מאוד מהבעיות הנפשיות אפשר לפתור על ידי שינוי התזונה. תחזרו לתזונה הכי קדמונית ובסיסית - בשר, ביצים, חלב מלא, גבינות שמנות, חמאה, דגים, ותשקמו את פלורת המעי עם חיידקים ידידותיים ע"י אכילת מזונות מותססים כגון יוגורט קפיר, כרוב כבוש, שתיית משקה קמבוצ'ה, ירקות כבושים. תפטרו מכל האורז, הפסטות, הלחם, הקטניות והממתקים. תזונה דלת פחמימות תעזור לנו להרגיש חדים, מפוקסים, אנרגטיים, אופטימיים ומאוזנים נפשית. כאשר הנוזלים העודפים עוזבים את הגוף, משתחררים יחד איתם גם האנרגיות השליליות שהנוזלים ספגו. נסו והיווכחו!


51 views0 comments

Recent Posts

See All

Commentaires


bottom of page